Tuesday, April 2, 2013

VINTAGE EASTER



Happy Easter dear followers!
I hope you are enjoying those few days off :) Yesterday, I stayed home all the day; Edo also convinced me to play with the Xbox, something that I NEVER do.
Today, on the other hand, first we had brunch in a brasserie near home and then we found some time for a little shooting. It’s been a while I was looking for something to match with this vintage shirt (it was my grandma’s!) and without even thinking about it, I bought this Zara skirt that fits it so well! I’m so happy about the whole outfit!
The location is called Hôtel de Soubise, a city mansion, which once belonged to prince and princess de Soubise (and also to one of Louis XIV’s mistresses!). Now it hosts the Museum of French History and the national archives.
Before coming back home we bought some ice cream at Amorino’s… Super good and super lovely!

Joyeuse Pâques mes followers!
J’espère que vous avez profité de ces courtes vacances :) Hier, je me sentais paresseuse et je suis restée à la maison toute la journée ; Edo m’a aussi convaincue à jouer avec l’Xbox, une chose que je ne fais JAMAIS.
Aujourd’hui on a fait un brunch chez une brasserie prés de chez nous et évidemment on a fait un petit shooting après. C’était depuis pas mal de temps que je cherchais quelque chose à combiner avec ce chemisier vintage (il était à ma grand-mère !) et, sans même pas y penser, j’ai acheté cette jupe chez Zara qui va parfaitement avec ! Je suis très satisfait de ce outfit !
La lieu est l’Hôtel de Soubise, un hôtel particulier qui autrefois été propriété du prince et princesse de Soubise (et même d’une maitresse de Louis XIV !) et qu’aujourd’hui héberge le Musée de L’Histoire de France et les archives nationales.
Avant de retourner chez nous, on a acheté de la glace chez Amorino… Super bon et super chou !

Felice Pasquetta cari followers!
Spero vi stiate godendo queste brevi vacanze :) Io ho ciabattato a casa tutto il giorno ieri; Edo mi ha persino convinto a giocare con l’Xbox, cosa che non faccio MAI.
Oggi invece abbiamo fatto un bel brunch in una brasserie poco distante da casa e ovviamente un piccolo shooting. Era da mesi che cercavo qualcosa da abbinare a questa camicetta vintage (era di mia nonna!) e senza nemmeno farci caso ho comprato questa gonna di Zara che ci va a pennello! Sono troppo contenta di questo outfit!
La location è l’Hôtel de Soubise, un palazzo un tempo proprietà del principe e della principessa di Soubise (e anche di un’amante di Luigi XIV!), che oggi ospita il Museo della Storia di Francia e gli archivi nazionali.
Prima di tornare a casa siamo passati a prendere il gelato da Amorino… Buonissimo e amorevolissimo!











LOOK OF THE DAY:

FUR COAT: Sagafurs
SHIRT: Vintage
SKIRT & SHOES: Zara
GLOVES: Ted Backer
BAG: Chanel
WATCH: Franck Muller

2 comments:

  1. LOVE YOUR outfit ;)

    http://piggymix.blogspot.it

    ReplyDelete
  2. very nice, as always

    M.L.

    ReplyDelete

Thank you for your visit and your comment, I can't wait to read it! Bisou bisou <3