Wednesday, November 28, 2012

THE BIRTHDAY ISSUE


Hello guys! In the last few weeks I didn’t manage to update the blog because I’m sooo busy with school! I’ve tons of presentations to prepare!!!
Actually, I’m attending a PGD course at Mod’Art International in Paris; to be precise, the exact name of my major is “Fashion, luxury products and the art of living”... fascinating, isn’t it?
Personally, I’m very happy about this decision, it’s exactly what I’ve always wanted.
This is the outfit I chose for my birthday, now I’m 23, pretty old uh? The dress is a Dolce&Gabbana, a brand that I’m crazy about, especially their last collection, pure luxury. What do you say?
The fur coat is a little present from Edo :))) Moreover, he took me to dinner at “Le Georges”, a restaurant at the very top of the Centre Pompidou. So amazing; unfortunately we didn’t have the camera with us, but you can take a look at the website: http://www.maisonthierrycostes.com/en/georges/photos.
On Sunday I had a little house party. Nevertheless, the photos have been taken at Landurée’s lounge bar on the Champs-Elysées: really nice, It was like being underwater; cold colours contrasting with the retro style of the bakery.

Bonjour bonjour! Dans ces semaines je n’ai pas réussi à mettre à jour le blog, car j’étais super prise par mes études; j’ai plein de présentations à rédiger! 
En effet, je suis en train de fréquenter un cours après-diplôme chez Mod’Art International à Paris. Pour être précise, le cours s’appelle “Fashion, luxury products and the art of living”... Fascinant, n’est ce pas? Personnellement, je suis très heureuse de cette décision, c’est exactement ce que je voulais étudier depuis longtemps.
Ceci est l’outfit que j’ai choisi pour mon anniversaire, j’ai 23 ans maintenant! La robe est Dolce&Gabbana, un brand que j’aime à la folie, surtout leur dernière collection, c’est pure luxe, qu’est ce que vous en pensez?
La fourrure est un petit cadeau de Edo :))) Entre autre, il m’a emmenée à diner au restaurant “Le Georges” tout en haut du Centre Pompidou. Vraiment superbe. Nous n’avions pas l’appareil photo et l’iPhone ne donne pas vraiment l’idée; toutefois si vous voulez jeter un coup d’oeil, voici le lien: http://www.maisonthierrycostes.com/en/georges/photos.
Dimanche, j’ai fait une petite fête à la maison. Cependant, ces photos ont été prises dans le lounge bar de Landurée sur les Champs-Elysées. Très mignon, on dirait d'être sous l’eau; des couleurs très froides, qui contrastaient avec le style rétro de la pâtisserie.

Ciao a tutti! In queste ultime settimane non sono più riuscita ad aggiornare il blog perché sono impegnatissima con lo studio, ho un sacco di presentazioni da preparare!!! 
Sto infatti frequentando un corso post laurea presso Mod’Art International a Parigi; il corso per l’esattezza si chiama “Fashion, luxury products and the art of living”...non è terribilmente affascinante? Personalmente, sono felicissima di questa decisione, è esattamente quello che ho sempre voluto studiare.
Ecco l’outfit che ho scelto per il mio compleanno, ho ben 23 anni adesso! L’abito è Dolce&Gabbana, brand che adoro alla follia, specialmente la loro ultima collezione, il non plus ultra del lusso. Che dite?
La pelliccia è un regalino di Edo :))) Non solo, mi ha anche portato a cena al ristorante “Le Georges” in cima al Centre Pompidou. Veramente stupendo, purtroppo non avevamo con noi la macchina fotografica e l’iPhone non rende, però se volete dare un’occhiata al posto, questo è il link: http://www.maisonthierrycostes.com/en/georges/photos.
Domenica ho dato una piccola festa a casa. Tuttavia, le foto sono state scattate al lounge bar di Landurée sugli Champs-Elysées, molto carino, sembrava di stare sott’acqua; colori freddi che contrastano con lo stile retrò della pasticceria. Ha tutto un suo perché. :)








LOOK OF THE DAY:

FUR COAT: Sagafurs
DRESS: Dolce&Gabbana 
SHOES: Bought in Italy
NECKLACE: Zara
LIPSTICK & NAIL POLISH: Kiko




3 comments:

  1. Personally i'm not an orange fan, but i have to say that it really looks amazing on you! Simple but classy, good choice!
    Happy B-Day! :p

    "E"

    ReplyDelete
  2. Very nice your new fur coat!

    ReplyDelete

Thank you for your visit and your comment, I can't wait to read it! Bisou bisou <3